9 januari 2012

Buren

Afgelopen weekend hadden we een aantal buren op bezoek voor onze, inmiddels traditionele, nieuwjaarsborrel. Vooraf is er altijd een hoop drukte rond het bedenken en maken van hapjes. Ik probeer ieder jaar weer wat nieuws op tafel te zetten. Buuf A. bracht ook wat lekkers mee en kwam helpen met de voorbereidingen. Tegen 3 uur stond de tafel vol en kon het feest beginnen. De rest van de middag was het lekker druk in de keuken. Er werd flink bijgepraat, niet alleen over werk en kinderen, maar ook over culinaire zaken. Leuk om zo tips te krijgen over kookboeken, tv-programma's en recepten. Buren blijken ineens ware thuiskoks te zijn!

Van sommigen wist ik dat ook wel, want rond etenstijd komen er vaak heerlijke geuren uit de afzuigkap. Het is meestal een genot om tegen de avond door de straat te lopen. Af en toe zou ik aan willen bellen om te vragen wat er op het menu staat. Nog liever zou ik eens mee koken met buren. Er wordt uit zeer diverse culturen gekookt, daar valt genoeg te leren. Misschien moet ik maar gewoon eens de stoute schoenen aantrekken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten