27 november 2013

Het leven is goed

Als het regent heb ik meestal niet zo'n zin om naar huis te fietsen vanaf kantoor. Vandaag heb ik er bewust een feestje van gemaakt. Goed, het regende geen pijpenstelen, dus kleddernat werd ik niet, maar ik genoot er met volle teugen van. Er stond bijna geen wind, de regen voelde aan als een hele lichte douche, een vernevelaar. Veel bomen waren al kaal, maar er staan nog steeds bomen en heesters met de meest prachtige herfstkleuren en daar kwam ik er genoeg van tegen: fel geel, rood, oranje, bruin en soms wat groen. De vogels lieten zich vrolijk horen en een hond liep te dollen. Die had het duidelijk naar z'n zin.

Al fietsend bedacht ik hoe fijn het zou zijn om thuis te komen. Lekker warm op de bank met een kop thee en... speculaas! Dus even langs de bakker, voor een vers gebakken brok. Door het druilerige weer werd het al donker, maar wat maakt dat uit. Kaarsjes aan, thee gezet en genieten maar. Het leven is goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten