28 juni 2011

Caesar salad

Op het kookblog van de Mennonite Girls kwam ik vanochtend een recept tegen voor een Caesar salad. Het zag er zo lekker uit dat ik het vanavond gelijk voor mijn huisgenoten heb gemaakt.

Ik heb het recept een beetje aangepast:
- Voor de croûtons heb ik een paar oude (vrij harde) pistolets gebruikt. Het was bijna zagen om ze klein te krijgen. Vervolgens heb ik er olijfolie doorgeroerd en niet de genoemde boter. Na een kwartiertje in de oven (200°C) waren ze heerlijk knapperig.
- Er was geen krop Romeinse sla in de super, dus heb ik een paar zakken gemengde rucolasla gebruikt.
- Voor de dressing heb ik limoensap en crème fraîche gebruikt i.p.v. citroensap en zure room.

Het makkelijke is, dat je alles kunt voorbereiden. Zodra er gegeten kan worden, maak je de salade volgens het recept in een handomdraai af en zit je heerlijk te smullen. Wij hebben er nog wat extra brood bij gegeten.

Eet smakelijk!

1 opmerking: