31 december 2011

Adieu

Terwijl een aantal bloggers die ik volg een blogpauze hebben ingelast tussen de feestdagen, wil ik zelf eigenlijk nog wel iets kwijt op deze laatste dag van 2011. Voor mijzelf was dit een roerig jaar en voor komend jaar zal dat niet veel veranderen, denk ik. Ik nam afscheid van mijn werk, een beslissing die me veel moeite kostte, maar ook hoop gaf op een nieuwe start. Tot nu toe heb ik nog niet de behoefte gehad op zoek te gaan naar een nieuwe baan, maar er begint weer wat te kriebelen. De berichten voor 2012 zijn niet al te positief, toch ga ik met frisse moed het nieuwe jaar in. Waar één deur sluit, gaat een andere weer open.

Een ander afscheid was dat van een verhuizend kind. Studie riep haar naar Maastricht en opeens was het huis een beetje leger en stiller. Niet alleen voor mij en mijn lief, maar ook voor haar zus, die erg moest wennen aan het feit nog alleen thuis te wonen. Ik dacht altijd dat ik makkelijk om zou kunnen gaan met een leger nest, maar ik merkte dat het toch niet altijd meevalt! Nu zij haar draai gevonden heeft in haar nieuwe woonplaats voelt het al weer anders en gloren voor ons allemaal nieuwe mogelijkheden aan de horizon.

Vannacht nemen we afscheid van 2011. De kranten staan vol overzichten, op tv hebben we van alles kunnen zien. Er wordt hier in de straat al flink geknald en elders op deze wereld is 2012 op het moment dat ik zit te typen al begonnen. Hoe het zal gaan weet niemand. We moeten er samen het beste van proberen te maken, want niets is onmogelijk als we het samen doen.

Adieu 2011, welkom 2012!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Caroline,
    Wat een goed stukje heb je hier geschreven over het afgelopen jaar. Fijn dat je een en ander aan het verwerken ben en dat je met frisse moed het nieuwe jaar in gaat! Ik wens je veel succes met "alles" wat je in 2012 wil ondernemen. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat niets onmogelijk is als we het samen doen! Laten we daar voor gaan!
    Hou van jou lieve meid.
    Liefs,
    Maatje

    BeantwoordenVerwijderen