26 oktober 2012

Concert

Nog maar 5 dagen te gaan en dan is mijn uitdaging voorbij. Voor vandaag de vraag wat het beste concert was dat ik heb bijgewoond.

Om een Weegschaal te laten kiezen, is vragen om moeilijkheden. Ik heb geen voorkeur, er waren meerdere concerten die goed waren. Maar het concert wat de meeste indruk maakte, was dat van Simon & Garfunkel in juni 1982, al 30 jaar geleden!

Het was hun wereldtour na 'The Concert in Central Park' van 1981. We hadden een lp of een cassette van het concert gehoord en wilden hier bij zijn. Mijn lief en ik hadden kaarten voor het veld en we waren vroeg bij De Kuip in Rotterdam. Toen de hekken opengingen, stonden we in een mum van tijd op een meter of 30 van het podium. Om ons heen een zeer gevarieerd publiek, van jong tot oud: tieners, studenten, ouders met kinderen, mensen van 'middelbare leeftijd'. Dit zagen we een aantal jaar geleden ook bij de Rolling Stones waar wij met onze dochters waren.

Toen het duo opkwam met hun band en de schijnwerpers aanknipten, barstte een luid gejuich los. We konden het hele concert meezingen, zoals bijna iedereen om ons heen. De lichtbundels vanaf de tribunes gingen op en neer door de hossende menigte. De sfeer van die avond is me heel lang bijgebleven en als ik nu de muziek hoor, kan ik die nog steeds oproepen.

Aan welk concert heb jij goede herinneringen?


2 opmerkingen:

  1. These are impressive concerts you were priviledged to enjoy Caro! What about a concert (can it be called that?) on a much smaller scale namely: 'Ja Zuster, Nee Zuster Meezing'? What a fun event that one was...remember! I still smile at that. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. That was brilliant, too! Maybe not a concert, but certainly very amusing. I'm still waiting for the Grease meezing.

      Verwijderen