31 oktober 2012

Afgelopen?

Het is 31 oktober, gisteren was de laatste dag van de uitdaging die ik mezelf had gesteld voor deze maand. Het is omgevlogen, maar dat gaat ook zo als je niet dagelijks blogt. Ik had geen vast moment om mijn stukje te plaatsen. Soms stonden er drie berichten klaar voor publicatie. Erg prettig, om op schema te kunnen werken: zowel dag als tijd van publicatie kun je bepalen.

Wat ik ook fijn vond, was het lijstje met onderwerpen. Ik hoefde alleen over de inhoud na te denken en dat viel soms wel een beetje tegen. Sommige onderwerpen gaven me hoofdbrekens, voor andere stond de tekst zomaar op het scherm. Ik heb me voorgenomen om onderwerpen te gaan noteren. Geïnspireerd door een van mijn vriendinnen, die altijd een mooi notitieboekje bij zich draagt en daar van alles in bijhoudt. Het helpt om stukjes op 'voorraad' te hebben als het eens tegenzit.

De reacties die ik kreeg deze maand waren positief. Sommige lezers lieten me weten uit te kijken naar het dagelijkse blog, mensen vonden het leuk, moesten er soms om lachen en waren zelfs teleurgesteld toen er op een van de dagen alleen een foto verscheen. Mijn vriendin in Zuid Afrika was een van de trouwe reaguurders!

Het aantal lezers schoot flink omhoog, de meesten van hen kwamen binnen via de link op Facebook. 'Mijn familie' van 4 oktober is het best gelezen bericht deze maand. De meeste lezers komen uit Nederland, maar de statistieken tonen aan dat er ook lezers verder weg zijn!

Een dagelijkse routine is het bloggen nog niet geworden. In ieder geval niet als het gaat om een vast moment. Ik merkte wel dat ik veel bezig was met de dagelijkse berichten. Soms zat het bericht al in mijn hoofd, soms moest het er uitgeperst worden. Bloed, zweet en tranen, maar uiteindelijk ging het met veel plezier.

Ik ga door. Het ritme zal misschien veranderen, maar de tekst zal blijven komen!

Blijf je meelezen?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten