16 oktober 2012

Blogs die ik volg

Voor vandaag moet ik vijf blogs noemen die ik dagelijks lees. Toen ik vorig jaar begon met bloggen, zat ik al snel op allerlei verschillende blogs te kijken. Ik ontdekte dat bloggers van over de hele wereld hun ziel en zaligheid op het web uitstorten.

Om de een of andere duistere reden, kwam ik bij het doorklikken steeds vaker terecht op blogs van 'Mormon Mommies'. Er is een hele gemeenschap van jonge moeders met grote gezinnen die familie en vrienden op de hoogte houden van het wel en wee van hun dagelijks leven. De verhalen vallen op door het enorme positivisme. Je vraagt je soms af of het wel echt zo'n pais en vree is als dat beschreven wordt.

Het blog van Stephanie Nielson trok vooral mijn aandacht. Zij en haar man hadden een aantal jaar geleden een vliegongeluk en raakten beiden zwaar gewond. Stephanie, of Nienie, lag maanden in coma en had brandwonden over haar hele lichaam. Het echtpaar had 4 jonge kinderen die door hun familie werd opgevangen. Een van de zussen hield het blog van Stephanie bij en van over de hele wereld leefden mensen mee. Ruim 5 maanden na het ongeluk begon ze weer met bloggen en ze laat zien hoe ze, ondanks alle problemen, blij is in leven te zijn en voor haar kinderen te kunnen zorgen. Dit blog sla ik nooit over.

Vijf andere blogs die ik regelmatig lees, zijn:
Advanced Style - dames op leeftijd die er prachtig uitzien
Spaarcentje - over consuminderen
News from Italy - een Engelse Bookcrosser die in Italië woont
Dear Photograph - maak een foto van een plaats of situatie die al eerder is gemaakt, met de oude foto in de nieuwe foto
Koken met Karin - de website van Karin Luiten, die o.a. publiceert in Trouw

Heb jij tips voor leuke of interessante blogs?

1 opmerking:

  1. http://aestheticoutburst.blogspot.com/
    This is my best loved blog. I love the way this precious lady lives life creatively together with her husband and two small children. She has a good eye for everything beautiful whether it's nature, crafts, houses, toys or books. Her cheerful pictures are delightful and 'speaks to me' - I oten feel like copying or making something from her blog once I have visited. :)

    BeantwoordenVerwijderen