15 oktober 2012

Wil je bloggen?

Dag 15, op de helft van de uitdaging. Voor vandaag moet ik drie tips geven aan nieuwe bloggers. Een gek idee, omdat ik mezelf nog een nieuwe blogger vind, terwijl ik toch al anderhalf jaar bezig ben.
Toen ik begon in maart 2011, was het een sprong in het diepe. Ik had er natuurlijk wel over nagedacht, maar de knoop moest doorgehakt. Het was spannend: zou er iemand willen lezen wat ik schrijf, is het interessant, zijn er onderwerpen genoeg om over te schrijven?

Het blijft een beetje zoeken naar de vorm en inhoud, maar ik krijg over het algemeen positieve reacties. Deze uitdaging brengt nieuwe lezers, nieuwe oogpunten, nieuwe zin om verder te gaan. Hoe, dat weet ik nog niet, misschien wel weer met een uitdaging; er zijn er genoeg te vinden.

Mijn tips:
1. Twijfel je over het starten van een blog, schrijf dan eerst eens een poosje (dagelijks) in een dagboek.
2. Laat je niet ontmoedigen als je even niets weet om over te schrijven, neem gewoon een blog pauze of zoek een uitdaging.
3. Kijk regelmatig op andere blogs en reageer eens op een bericht. Je krijgt daar vaak nieuwe bezoekers mee en je doet ideeën op.

Succes!

2 opmerkingen:

  1. I enjoy your posts - you are 'real' and these are intelligent and honest and straight from the heart posts. Keep up the good work Caroline!

    BeantwoordenVerwijderen